Muzeum domków dla lalek w Warszawie

Witajcie! Bardzo zaniedbałam prowadzenie tego bloga, więc postanowiłam wybrać się do warszawskiego muzeum domków dla lalek, by trochę rozruszać sytuację na tej stronie :). Muzeum znajduje się obok Sali Kongresowej w budynku Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Można się tam dostać od ulicy Emilii Plater.


Nie da się tego wejścia nie zauważyć. :) Wszędzie kierują nas tabliczki informacyjne.

Po wejściu do środka zakupiłam w sklepie pamiątkowym bilet normalny (choć jestem nienormalna) i przeszłam do sali zwiedzania przez niezwykłe drzwi... od szafy!




Ten bardzo mi się podobał. Marzenie posiadać w swojej kolekcji takie cudo!


Większość domków była chyba w skali 1:16, więc całkowicie nie w mojej, ale było co podziwiać.





Nie fotografowałam wszystkiego, bo warto samemu wybrać się i zobaczyć te wnętrza z bliska!



Czyż te miniaturowe pralki w tle nie są urocze?




A tu arabski namiot w formie domku. :) Ale bogactwa.

I salon fryzjerski Petry.



Sklep jak z PRLu tylko więcej na półkach :).

Przepiękna ta poczta.




No i coś co mi się szczególnie spodobało, czyli dom Muminków! Niedawno odświeżyłam sobie tą bajkę, więc to było miłe zaskoczenie.


Kuchnia szczególnie przypadła mi do gustu. Wygląda tak sielankowo.



Była też wystawa lalek sakralnych w scenkach "kościelnych".


I tak o to mamy izbę dla zakonnicy.


Scenkę pogrzebową. Trochę creepy taka zabawka, ale z tego co doczytałam, miała pomagać oswajać się dzieciom ze śmiercią oraz zapoznawać z rytuałami kościelnymi. Cóż jest coś w niej nietypowego.


No i salę do odprawiania mszy, miejsce do spowiedzi oraz ambona. Wszystko drewniane i wykonane z wysoką dbałością o szczegóły. Na ławkach leżą nawet śpiewniki!





To na tyle ze zwiedzania. Koszt wejścia do tego muzeum to 20zł bilet normalny a ulgowy 15zł. Serdecznie zapraszam również do odwiedzenia strony internetowej muzeum Muzeum Domków dla Lalek . Czynne jest codziennie!





Komentarze

  1. Fajnie, że i ty miałaś okazję odwiedzić to muzeum. To prawdziwie magiczne miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i jak ja mam namówić moją brzydszą połówkę i syna na zwiedzanie tego cudnego miejsca?
    Mam nadzieję, że mi się uda i zobaczę te wszystkie domki na żywo. Póki co, dziękuję Tobie za oprowadzenie mnie po muzeum.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam - świetne wrażenia. Chociaż przez noc muzeów było mega dużo tłumów...

    OdpowiedzUsuń
  4. Same cuda! Wspaniałe miejsce. Dzięki za fotorelację. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super fotorelacja!
    domek Muminków - ech, MARZENIE!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Oj ponad rok mnie nie było! :0

Podwórko Zagubionych Zabawek - Lwów